У той час коли реальний сектор економіки переживає чергову хвилю кризи, підприємці все охочіше відкривають торгові майданчики в мережі Інтернет. Разом з тим, нерідко на етапі створення інтернет-магазинів як замовники, так і підрядчики допускають безліч серйозних помилок. Розглянемо докладно найпоширеніші з них.
Помилки комерційного характеру при створенні інтернет-магазину
1. Не проводиться попереднє маркетингове дослідження цільового сегмента споживчого ринку. Дане упущення є класичним для бізнесменів-початківців. Підприємці, які тільки починають свою господарську діяльність на просторах мережі, часто відчувають дефіцит інформації про ринок збуту, неясно уявляють свою цільову аудиторію. Наприклад, підприємець з Луцька може не зовсім розуміти потреби клієнтів у Львові. Якщо наполегливо ігнорувати маркетингову складову електронної комерції, найпрекрасніша ідея з великою часткою ймовірності буде приречена на невдачу.
2. Відсутній діалог із замовником, а з доступних засобів зв’язку адміністрація надає тільки телефон. Такий некомунікативний (недружній) інтернет-магазин навряд чи буде користуватися зростаючою довірою серед відвідувачів, навіть не дивлячись на високу затребуваність пропонованих товарів або послуг.
3. Складна форма розрахунку за придбаний товар, відсутність можливості заплатити в режимі онлайн за допомогою електронних грошей. До сьогоднішнього дня, зустрічаються магазини, які пропонують лише один спосіб оплати покупок – накладений платіж. Через такий обмеженого підхід деяка частина клієнтів так і не доводить до кінця оформлення покупок.
4. Відсутність власного бренду теж можна вважати серйозною маркетингової помилкою при створенні інтернет-магазинів. Розробка бренду сприяє кращій впізнаваності, дозволяє повністю відсторонитися від конкурентів, створюючи унікальний стиль і розвиваючи імідж марки.
Помилки, допущені в технічній частині
1. Економія, яка позначається на функціональних можливостях вітрини. Замовляючи розробку сайту для інтернет-магазину за мінімальною ціною, власники отримують готове (шаблонне) рішення, створене за допомогою безкоштовних програм. У підсумку, сайт лише віддалено пристосований для продажу товару – скоріше, нагадує візитку або розрахований на багато користувачів блог. Те ж саме можна сказати про більшість орендованих майданчиків.
2. Сайт організований незручно з точки зору структури каталогу товарів. Помилка юзабіліті – одна з поширених помилок, яка призводить до того, що відвідувач з величезними труднощами знаходить в інтернет-магазині потрібний йому товар (або не знаходить його зовсім, не бажаючи втрачати багато часу).
3. Дизайн сайту залишає бажати кращого. Як відомо, незнайомця зустрічають “по одягу” – це правило актуально і для веб-сторінки інтернет-магазину. Погано підібраний дизайн створює негативні асоціації у відвідувачів, що, безумовно, значно знижує конверсію.
4. Інтерфейс сайту перевантажений – це також є помилкою юзабіліті. Бажання власника вітрини показати якомога більше товарів і запропонувати максимум послуг закінчується провалом, коли користувачам стає неймовірно важко зорієнтуватися в різноманітті елементів управління. Крім того, велика кількість анімації і графічних елементів просто затьмарює товар.
Помилки, допущені в частині просування сайту
1. Відсутність маркетингового плану і стратегії просування. Дана помилка в кінцевому підсумку призводить до неефективного витрачання бюджетних коштів.
2. Помилки в області SEO. Це може бути відсутність просування в пошукових системах або ж хаотичне просування, що не приносить бажаного ефекту. Підбір пошукових текстових запитів (ключових слів), покупку посилань, і інше, краще довірити професіоналам.
3. Помилки в області SMM. Неправильна оптимізація під соціальні мережі, неефективна робота з групами і спільнотами, і, як наслідок, «нежива» передплатна база – активність учасників майже «на нулі». Вихід з ситуації, що склалася – створення жвавого спілкування для залучення активних передплатників штучним шляхом, використовуючи спеціально створені «віртуальні» профілі. Таке «щеплення» цілком може привернути увагу реальних людей до групи.
4. Помилки в створенні контекстної реклами. Зокрема, коли показ блоків орієнтований на високочастотні запити – це призведе до значного подорожчання реклами. Рухати інтернет-магазин до ТОП-списку видачі пошукових систем значно дешевше за низько і среднечастотним ключовими словами.