Онлайн-покупки настільки міцно увійшли в наше життя, що часом важко уявити, як люди знаходили необхідні товари ще 30 років тому. З B2C сегментом все більш менш ясно, але бізнес-середовищу тепер можна тільки поспівчувати. Для того щоб знайти постачальників необхідних матеріалів або обладнання, представники промислових підприємств їздили по виставках, опитували знайомих і партнерів, використовували «жовті сторінки» … Все це займало колосальну кількість часу і не завжди приводило до успіху.
Так складися, що нашому агентству неодноразово доводилося працювати з промисловими підприємствами, що здійснюють постачання складного промислового обладнання. Як ви думаєте, чи можна продати верстат, вартістю понад 100 000 $ через інтернет? Майже одноголосно представники промислових підприємств, що займаються складним обладнанням, кажуть, що ні, не можна.
Наскільки вони праві, можна судити, згадавши кількість створених інтернет-магазинів одягу або гаджетів досягають успіху. І чи означає факт неуспіху те, що смартфони не можна продавати через інтернет?
Наш досвід показує, що створення сайтів для промислових підприємств можливо в будь-якій тематиці і для будь-якого, навіть самого складного товару. Принципи, описані нижче, допоможуть почати мислити в потрібному руслі та підготувати фундамент для майбутніх інтернет-продажів.
Наповнення каталогу
Практично в будь-якій тематиці, щоб створений інтернет-магазин успішно працював, у нього повинна бути велика товарна база. І одне із перших за важливістю питань – яким способом на старті і в подальшому будуть додаватися позиції в каталог? З власного досвіду можемо сказати, що підприємства, що працюють в сфері технологічного промислового устаткування і електронних компонентів, мають в наявності лише незначну частину того асортименту, який можуть запропонувати своїм покупцям. При цьому потенційний обсяг каталогу практично нічим не обмежений – підприємство може поставити під замовлення будь-яку позицію.
Тому, коли мова заходить про спосіб створення, наповнення та підтримки актуальної товарної бази, клієнт зазвичай вибирає один з трьох варіантів:
- внесення всіх позицій у власну базу, наприклад, 1С,
- завантаження прайс-листів від постачальників,
- парсинг сайтів-виробників, конкурентів або тематичних майданчиків.
Робота з власною базою
У кожного з цих варіантів є свої плюси і мінуси. У першому випадку мінусом є час і ресурси, необхідні на обробку цих даних, їх структурування та занесення в базу. Іноді цей процес розтягується на багато місяців. Основні ж переваги полягають в тому, що цю базу у вас вже ніхто не зможе забрати, а її створення і наповнення часто можна вирішити штатними фахівцями (менеджером з реклами, контент-менеджером, іноді навіть секретарем).
Завантаження даних від постачальників
Якщо ж говорити про другий варіант, то він здатний сильно прискорити процес потрапляння нових позицій в каталог. При цьому потрібно пам’ятати, що у кожного постачальника прайс-лист має свою, несхожу на інші, структуру даних. Тому, перед тим як прайс нового типу зможе потрапити на сайт, необхідно запрограмувати певний алгоритм перенесення цих даних в структуру вашого створеного сайту. Це не таке просте завдання, як може здатися на перший погляд. І далеко не кожен штатний програміст зможе його вирішити (навіть якщо він у вас є). У переважній більшості випадків, щоб налаштувати механізм завантаження прайс-листів на сайт, необхідно звернутися в інтернет-агентство. Зазвичай на етапі створення сайту для промислового підприємства можна запрограмувати всі основні типи. І від вас надалі буде вимагатися тільки безпосередньо завантажувати файл в тому форматі, який був узгоджений раніше.
Основний мінус такого рішення, як ви напевно вже зрозуміли, – можливі зміни формату надання даних на стороні вашого постачальника. Навіть незначні зміни в структурі файлу не дозволять коректно переносити цю інформацію на створений сайт – функціонал потрібно буде переписувати, що потребуватиме додаткових витрат.
Збір даних зі сторонніх ресурсів
Третій варіант, а саме парсинг тематичних каталогів, – не менш популярний спосіб наповнення бази створеного сайту. По суті, це написання алгоритму збору даних з конкретного сайту, потім – їх безпосереднє поетапне збереження в проміжний файл, а вже потім – завантаження на ваш сайт.
Це дозволяє за один раз переносити в каталог десятки тисяч позицій, що, по-перше, відразу дасть вашому покупцеві широкий асортимент, а по-друге, за рахунок об’ємної бази товарів можна швидко збільшити пошуковий трафік на створений сайт. З мінусів можна відзначити відносно високу вартість розробки безпосередньо самого алгоритму збору даних, так як це вимагає значного часу розробника, що володіє високою кваліфікацією.
У разі якщо ваш постачальник готовий ділитися з вами інформацією, розміщеною на його сайті, це може трохи спростити процес. Проте ризик зміни формату даних при необхідності повторного завантаження інформації все одно залишається.
Розробка зручної навігації
Крім цього для успішної роботи інтернет-магазину необхідно приділити пильну увагу проектування навігації і пошуку по базі товарів. Якщо до цього ми успішно вирішили завдання з наповненням, в нашому каталозі повинно бути не менше 1 000 товарів.
Просто розділити їх за категоріями і запропонувати скористатися рядком пошуку в більшості випадків недостатньо – користувач, який не знайшовши потрібну інформацію, просто перейде на наступний сайт. Тому важливо, по-перше, показати, що асортимент вашого каталогу дійсно широкий, і, по-друге, дати зручні інструменти для знаходження цікавить позиції.
Існує думка, що в промисловій тематиці продажі підприємства здійснюються виключно за допомогою тендерів, виставок і особистих контактів. Самі власники таких інтернет-магазинів часто просто не вірять, що в онлайні можна продавати і продавати успішно. Саме з цих причин створенню сайту часом не приділяється належна увага.
З власного досвіду можемо сказати, що сайт промислового підприємства в даній тематиці може залучити нових клієнтів і партнерів. Навіть незважаючи на специфічність промислової тематики, попит на промислову продукцію підприємств в інтернеті є. Тому дуже важливо створювати і опрацьовувати навігацію, пошук, давати максимально можливий асортимент. При грамотному налаштуванню сайту, на що безпосередньо впливає величина номенклатури і поведінкові характеристики, ваш сайт отримає більш високі позиції в пошукових системах. Така комплексна робота, в свою чергу, приведе нових замовників і буде сприяти реальному збільшенню продажів.